Byte av semesterdagstillägg mot ökad ledighet
Den här tjänsten kräver inloggningRiktlinjer för utbyte av semesterdagstillägg mot ledig tid
Tingsryds kommun erbjuder medarbetare en möjlighet att byta semesterdagstillägget mot ledig tid.
Vilka medarbetare omfattas av erbjudandet
Byte av semesterdagstillägget mot fler lediga dagar gäller för tillsvidareanställda medarbetare vars anställning regleras enligt kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. För medarbetare med en längre visstidsanställning om minst 12 månader, görs en prövning i varje enskilt fall om byte av semesterdagstillägg mot ökad ledighet är möjligt.
Följande medarbetare omfattas inte av erbjudandet
- Medarbetare med uppehålls- eller ferieanställning
- Anställda enligt BEA och PAN
- Visstidsanställda, se undantag ovan
- Medarbetare som inte bedöms få hel betald årssemester, t ex vis längre ledighet eller nyanställd som inte får hel betald årssemester.
Datum
Sista datum för ansökan för byte av semesterdagstillägg är den 3/12-24 och närmaste chef måste bevilja senast den 17/12-24.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- Till dess det anses inaktuellt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordning (GDPR) i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunen@tingsryd.se
Personal
lonekontoret@tingsryd.se