UTKAST Beställning av hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse i Tingsryds kommun

LÄS MER

Tänk på att denna e-tjänst ska fyllas i av behörig personal från bosättningskommun! Dvs ej av privatperson

Äldre personer och personer med funktionsnedsättning som i sin bosättningskommun har beviljats insatser enligt socialtjänstlagen har rätt att få hjälp under sin tillfälliga vistelse i Tingsryds kommun. 

Observera att följande gäller:

  • Beställningen ska ha inkommit till Tingsryds kommun senast 2 veckor innan personens ankomstdatum. Inkommer ärendet inte 2 veckor före ankomst kan vi inte behandla ditt ärende i tid och garantera hjälp
  • Fakturering sker efter vistelsens slut.
  • Beställningen måste grundas på en aktuell behovsbedömning. Som bosättningskommun är det viktigt att ni utreder det förväntade behovet. Vår erfarenhet är att behovet ofta ser annorlunda ut i till exempel en sommarbostad, vilket kan göra att hjälpbehovet i vissa fall blir större/mindre än i det ordinarie hemmet. Bifoga aktuellt beslut/utredning. Beställningen måste också ta hänsyn till de ev hjälpmedel som behövs och att de får plats i den tillfälliga bostaden.
  • Bifoga en aktuell genomförandeplan
  • Vid beställning där hälso- och sjukvårdsuppgifter bedömts som egenvård skall underlag för den bedömningen, (egenvårdsintyg), medfölja beställningen.
  • Inkorrekt ifylld beställning godkänns tyvärr inte och kommer att skickas tillbaka, var därför noga med att fylla i alla aktuella ersättningsbelopp per timme.

Fakturering sker efter vistelsen slut enligt utförd tid.

 

Hemsjukvårdsinsatser vid tillfällig vistelse beställs separat via nedan e-tjänst:
HÄR LÄGGER VI IN VÅR LÄNK

Frågor om e-tjänsten

Vård- och omsorgsförvaltningen
socialtjansten@tingsryd.se
0477-44100

Personuppgiftsansvarig

Vård- och omsorgsnämnden
socialtjansten@tingsryd.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa